Confutatis.

I lördags var jag på dramaten och såg Amadeus.
Inget jag känner att har ett större behov av att rekomendera...filmen är bättre och även den är ju inte heller ett mästerverk.
Något som däremot är att mästerverk är Mozarts musik. Jag försäker neka min kärlek till klassiskmusik för jag vill vara cool och sen vill jag inte härma min mamma som har en närmast sjuk besatthet av klassiskmusik.
 
Men idag när allt har känts lite grått och tråkigt... har jag lyssnat på Mozarts Recuiem...ahhh det är magi...inget annat beskriver musiken bättre...magi.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0