GTA

Kom hem och hittade Jens i vardagsrummet spelandes nya GTA 5. Igår var det Hanse idag är det Jens och imorgon är det? Ja inte är det jag.
Efter att ha suttit vid hans sida i ca 20 min tycker jag mig förstå vad det hela är.
GTA är ett spel tillverkat av män för män och om man som kvinna vill vara as cool och typ få en massa killkompisar (för det har coola tjejer) så ska man säga att man gillar det.
 
Jag vill inte ha några killkompisar. Jag har redan för många.
 
Nä men seriöst låt oss snacka allvar. Fine jag erkänner grafiken är bra, spelat är ju lite så där bra gjort och bla bla bla men va fan? Den ena ur töntiga repliken avlöser den andra och det är så sjukt rasistiskt och sexistiskt så det känns som en parodi.
Jag vill inte vara nån moraltant (inte för att det är nåt fel på moraltanter, moraltanter är de som får välden att gå runt) men är inte GTA jävligt töntigt? alltså verkligen skit töntigt. Typ som en Jean-Claude Van Damme film töntigt. Sånt kan man väll inte tycka om eller?

 

 


Kommentarer
Anonym

HÅLL KLAFFEN!

2013-10-02 @ 01:16:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0