Bästa ansiktsmasken.

Ni har säkert hört om "Aspirin-masken" jag har säkert tjatat om den också. Aspirin-masken har ju varit min favorit i några år nu.
 
För er som inte riktigt hänger med är det alltså en ansiktsmask gjort på aspirinvärktabletter.
Man tar några tabletter...typ 3 krossar dem och blandar i dem i antingen en ansiktskräm eller vatten eller nått annat och sätter det i ansiktet. Aspirin Inehåller Salicylsyra som man också kan hitta i många produkter mot just acne. Självklart funkar andra tabletter som inehåller Sailicylsyra lika bra.
 
Jag har testat att göra den här masken på många olika sätt och nu har jag hittat ett sätt som är det absolut bästa för mig.
 
Jag krossar tre-fyra tabletter, ha i typ en halv tesked rå honung (det måste vara rå och ren) och sen droppar jag i några droppar rosmarinvatten. Alla tre ingredienserna är antiinflamatoriska och lugnande. Honung är också väldigt återfuktande.
 
Den här masken är ganska stark så man ska inte göra den för ofta, en gång i veckan räcker. Men har jag nån elak finne eller så kan jag sätta lite på finnen kanske två tre gånger i veckan.
 
 
 
Jag har den i ansiktet ca 20 min och sen skrubbar jag väldigt försiktigt av den med varmt vatten.
Glöm inte att återfukta ansiktet med en fet kräm efteråt.
 
TRY IT. Jag lovar att ni kommer att älska den.
Och om nån av er brukar vaxa, tråda eller raka er ansiktet är det en bra behandling mot inflamerade hårsäckar. Funkar även på bikinilinjen och andra ställen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0