Medealand och andra pjäser

Älskade Sara Stridsberg! Ingen författare får mig att känns så starkt som hon. Jag har äntligen fått tag på boken Medealand och andra pjäser. Medea är min absoluta favorit pjäs. Och när Sara satte upp den på Dramaten för några år sen var det magi från början till slut! Nu läser jag manuset och känner hur mitt hjärtat brister i tusen bitar av minnena från alla gånger jag älskat och förlorat, älskat och blivit vansinnig, älskat och glömt bort att andas...Det är feminism, asylpolitik, och brutal kärlek. Allt på en och samma gång. Det är ljuv tortyr när den är som bäst!
 
 
 








Kommentarer
Gelareh

Vad har du för nagellack? Jätte fint!

2013-10-20 @ 22:21:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0