Marx

Just nu känner jag ett väldigt stort behov av djupa och analytiska samtal.
Jag har iför sig alltid det behovet men en vecka i månaden ser hormonerna till att jag blir ännu mer djup än vanligt.
Den veckan är nu. Så lyckan är ju total när det ställs till med konferens i Marxistisk och små feministiskanda.
 
 
"Stor konferens i ABF-huset. Vad kan Marx analys och systemkritik erbjuda för att förstå dagens samhälle?
 
Karl Marx samhällsanalys har sedan finanskrisen 2008 kommit att åberopas av allt fler, till och med av borgerliga ekonomer, för att förstå den kris som drabbat världsekonomin. Vad kan Marx analys och systemkritik erbjuda för att förstå dagens samhälle?

På konferensen marx2013 diskuterar såväl svenska som utländska forskare betydelsen av Marx teorier för att förstå dagens samhällsutveckling med fokus på begrepp som klass, kris, kritik och kapitalism. Flera sessioner pågår parallellt. Bland huvudtalarna märks framstående internationella samhällsforskare John Bellamy Foster, Gérard Duménil, Michael Heinrich. Svenska talare är bland andra Nina Björk, Tiina Rosenberg, Roland Paulsen, Kajsa Ekis Ekman, Rasmus Fleischer, Irene Molina, Alf Hornborg, Kristin Linderoth och Mats Lindberg (fd Dahlkvist)"

 

 

 Program för härligheterna hittar ni HÄR!

 

 



Kommentarer
Mira

Jag tror att jag såg dig på konferensen. Vågade inte hälsa *blyg*

2013-10-20 @ 22:18:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0