Hungerspelen

 
Jag kunde inte sova igår natt så jag plockade fram första boken och började läsaom den. Jag hann läsa till kapitel 15 innan jag somnade (och drömde hämska ångestfyla drömmar)
 
Jag säger bara en sak: Även om ni inte gillade filmen så snälla läs böckerna. Anekdoterna och liknelsena är så  kryptiska och geniala så jag ryser.
Det är verkigen helt galet fantastiska böcker. Så otroligt enkla men samtidigt så komplexa och politiska. Dessutom är de verkligen genuskorrekta på ett sätt som är så otroligt befriande. 
Tycker ni att jag tjatar? well ni får vänja er. Det kommer nog bli ännu mer efter att jag har sett den andra filmen om ca 6 timmar.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0