vackertväder

Jag som säkert alla andra tycker att det är underbart med vackertväder. Jag menar vem gillar det inte? Det är bara det att vackertväder i Sverige varar ca 2-3 dagar och sedan regnar det igen, så när solen väl skiner drabbas människor av njutningshets. Det är som att alla förväntas ge upp sina vardagsmåsten och njuta oavsett hur de egentligen mår.
Om man säger att man mår lite "sådär" en solig dag kan man vara säker på att svaret kommer att bli:
"men varför mår du dåligt en solig dag som den här?"
Är det nån annan än jag som känner sig totalt styrd av vädret? 
 
 
Det här är en av anledingarna till varför jag vet att jag inte kan bo i Sverige för alltid.
Frihet är inte bara att kunna vara vem man vill, utan att kunna må som man gör utan att känna sig pressad och få ångest för att man inte passar på att njuta när man väl har chansen.
 
 


Kommentarer
Anonym

Den nya designen är jätte fin.

2013-05-08 @ 17:24:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0