Marseille

Jag gick nyss igenom min dator och hittade en massa bilder från när jag och min mamma var i min framtida hemstad Marseille. MORSEILLE MORSEILLE MORSEILLE (jag kommer lätt in i stadspatriotismen)
 
Bilderna är ifrån mammas kamera så det är lite bättre kvalite än mina pixliga Iphone bilder!
 
 
 
 
Vissa områden i Marseille påminner så mycket om Casablanca.
 
 mamma säger att hon älskar den här bilden så hon tvingar mig att ta med den...
 
jag hade solglasögon innomhus för att jag hade fått ett rejält
myggbett på ena ögonlocket och jag kunde knappt se och var super ljuskänslig.
 
 
 
 Vi hittade lite vänner som fick oss att skratta mer än vanligt på hostelet.
 
och här har ni två tredje delar av dem...
 
och här är den tredje...
 
Dagen efter åkte vi på en dagsutflykt till chateau d'if för att mamma som är ett stort fan
av boken "greven av monte cristo" ville se slottet (fängelset) som "greven" satt fängslad i.
 
 
på ön If
 
Chateau d'if
 
 
 
 
 
 
 
sen åkte vi vidare till ön Friuol som var min favorit.
 
 
Frioul är en super söt mini ö...
här skulle jag vilja bo i en månad och bara skriva och njuta av lugnet
 
 
Det är så vackert där...
 
 
 
och maten var amazing
 
 
Sen åkte vi hem...
 
 
 
dagen efter spöregnade det...
 
 
så vi mös på caféer
 
och på kvällen mötte vi upp Benji. Då hade jag inte träffat honom sen vi var i Marocko.
 
vi åkte till hans kompis "Modests" restaurang och åt galet god mat,
pratade om livet och planerade inför Benjis besök i Sthlm.
 
Sista dagen vandrade vi bara runt och njöt av Marseille.
 
 
Och sen åkte vi hem...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0