STOPPA RASISMEN!

Vänner igen av er kan ha missat den vidriga rasistiska vind som blåser över Sverige och hela Europa.
Tonläget och bemötandet mot "invandrare" blir allt värre.
 
Jag är säkert på att ni är lika arga och frustrerade som jag! Därför tycker jag att ni allihopa ska engagera er i antirasistiska föreningar. För att nå en förändring behövs alla, och vi har alla ett ansvar att stoppa rarsismen som håller på att ta över.
 
Jag vill bjuda in alla till ett möte!
 
 
 
Hur kan vi forma motståndet och utöka kampen mot REVA? Vilka kampanjer ska vi driva? Vad ska vi göra inför Asylrörelsens demonstration för asylrätten den 6 Juni? Hur ska programmet se ut? Kom och var med och planera inför en het vår!

Vi syns på Sensus klockan 17.45 den 2:a April!

REVA och utvisningarna fortsätter men hela tiden kommer nya evenemang mot Billström. Kampen mot den alltmer tilltagande rasism och rasistisk utveckling i debatten i samhället fortsätter. Förra veckan läste vi om hur Migrationsverket får 4000 kr mer av regeringen för varje utvisningen som verkställs. 
Elevkampanjen från Luleå kommer och pratar om hur de har fört vidare kampen mot nerskärningar och rasismen uppe i Norrbotten, samt diskussioner för vidare kamp och förslag på stadgar bland annat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0