"TADIG"

Har du aldrig ätit persisk Tadig så kan jag kort och gott säga att du inte har levt! Tadig är ett krispigt lager som bildas i botten av kastrullen när en gör ris på persiskvis! Det finns bröd , potatis och ris Tadig! Det går inte att förklara det! Du måste helt enkelt ta och skaffa dig en iransk vän och sedan få denne ängel att någon gång under eran vänskap dela med sig av det bästa som det persiskaköket har att erbjuda! Idag var jag och Jens hos min mamma! Och i vanlig ordning mer eller mindre slogs jag, min morbror, min kusin och numera Jens om de gyllene gudabitarna! Good lord vad gott det är!!!

 

                                    

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0