CANDY!

 
Jag och Jens kollade häromdagen på en jätte bra film som jag tänkte tipsa er om.
Candy heter den och är ifrån 2006.
 
Det är en film om kärlek, heroinmissbruk och allt därimellan.
Två konstnärsjälar som möts och älskar varandra minst lika mycket som de älskar heroinruset. En film om deras liv och kamp mot sitt missbruk. Det är en otroligt vacker och smärtsamfilm som lämnar en något mörbultad, och att en av huvudrollerna spelas av den enda manliga skådespelare som jag verkligen kan säga att jag har sett upp till nämligen underbara Heath Ledger gör ju inte direkt filmen sämre. (FAAAAN varför skulle han dö?)
Kort och gott sevärt!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0