Ingen jävla liberal hipsterskit!

INGEN kan väll ha missat hipster hysterin kring Nelson Mandelas död. Jag vill inte förminska hur olika människor eller företag väljer att hylla, sörja eller what ever men jag kan inte låtabli att störa mig på hur en människas död ska bli nån jävla trendgrej.
 
Min vän Hassan Ramic hade för några dagar sedan en riktigt bra Facebook status jag gärna vill dela med mig av.
 
 
Snälla, snälla låt inte Nelson Mandelas livsverk reduceras till någon pissliberal kamp för "frihet". I morse när Reinfeldt satt och pratade om Mandela i gomorron Sverige var det mycket snack över vad Mandela "VALDE" i sin kamp. Hur han "VALDE" att inte hämnas utan försonas. 

Kamp är inte ett val. Kamp är en nödvändighet. Mandela kämpade för ett värdigt liv, han var TVUNGEN till det. Han försonades för att han var TVUNGEN till det, för att en framtid tillsammans i Sydafrika krävde det. 

Mandela ansågs officiellt vara en terrorist av USA fram till 2008, Reinfeldts parti tyckte att apartheid var soft fram tills de bestämde sig att skriva om sin historia på ett parikongress i Örebro för inte så längesen. Snälla låt inte dessa människor definiera minnet av en militant, radikal kämpe för alla människors lika värde.
 
             
 
 
 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0