Orange is the new black.

När jag ändå är på G ska jag också tipsa er om en av de bättre serierna jag har sett.
ORANGE IS THE NEW BLACK!
Den handlar om ett kvinnofängelse och allt som händer där. Den börjar som en komedi, en mörk komedi men ganska snabbt inser man att det är allvar och det komiska blandas med tragiska öden och orättvisor.
Alltså mycket skratt som fastnar i hansen. Plus att den många gånger är väldigt feministisk och samhällskritisk på ett sätt som inte är vanligt för typiska "tjej serier" (jag hatar att jag nyss använde det ordet) Jag, Jens och Anil nötte igenom första säsongen på några dagar bara. Och vi var alla helt tagna.
 
SEE DEN! bara gör det oki!!!!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0