fairness cream

Igår kväll sände SVT ett klipp om fenomenet hudblekningsmedel. Det var verkligen jätte intressant, och olika personer intervjuades om fenomenet. Det är väldigt vanligt i Asien, och vissa länder i Afrika. Jag vet ockås många Iranier som anser att det är mycket vackrare med ljushy så till den grad att jag uppfattar dem som otroligt rasistiska.
 
En väldgt klok kvinna pratade om just det rasistiska i det här fenomenet och hon menade att det är en kvarleva från kolonialismenstid, vilket jag absolut håller med om.
 
I klippet på SVT visade de även en reklamfilm från Indien som jag kände att jag måste visa er.
 
 
 
 
 
Den är verkligen vidrig. Jag förstår självklart inte mycket men det jag färstår är ungefär att kvinnan har blivit brun på sin smester och hennes vän ger henne tipset att använda hudblekningsmedel och efteråt ser hon både vit och blond ut och hon misstas för att vara en "västerlänning" vilket är det bästa som kan hända en "mörk" kvinna! Det är verkligen vidrigt! Dessa skönhets ideal får mig att vilja spy!!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0