What a TREAT!

Jag berättade ju att jag skulle ge mig på att göra Rice crispy treats och det gjorde jag.
Det var verkligen hur lätt som helst.
Innan jag gjorde dem kollade jag på en video på Youtube om hur man ska göra och då fick jag veta att det ända jobbiga är att smeten är galet klibbig så man måste smörja alla redskap till och med slickepotten.
 
Det här är allt som behövs för grundreceptet.
rostade rispuffar, marshmallows, och ca 50-75g smör
 
Börja med att smälta smören, när det är klart ska du smörja kanterna på kastrullen
och sedan ha i marshmallowsen. Smält samman allt tills alla marsmallows har smält.
 
 
Smörj även bunken som ruspuffarna är i. Häll de smälta marshmallowsen över rispuffarna och rörihop.
Smörj även redskapet du använder för att röraihop allt med innan du sätter igång annars fastnar allt och blir till en hård klump.
 
 
 
När du är klar ska du hälla allt i en smord form, bestäm själv hur tjocka crispy treats du vill ha.
pressa ner allt med händerna (du måste smörja händena också)
 
 
Jag valde att ha blåbär och vitchoklad på mina.
Du kan ta exakt vad du vill. men tänk på att treatsen är väldigt söta.
 
 
 
Smält chokladen och häll över bären.
 
 
 
Ställ i kylen i ca 1 timme och skär sedan upp dem i bitar.
Om du har smort formen ordetnligt lossnar allt utan problem.
 
 
Svin gott och jätte enkelt. passar perfekt till kaffet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0