vårsallad.

Jag älskar matiga sallader, Om jag får välja själv äter jag det gärna varjedag. Det jag gillar mest är sallader med en blandning av tillagade och råagrönsaker.
Till lunch idag gjorde jag en fantastisk sallad.
Tänkte dela med mig av tipset till er.
 
Till dagens sallad valde jag:
Haricotverts, röd, grön och gulpaprika, grönabönor, succini och pumpa.
 
 
Först stekte jag lite frysta grönsaker. Alla grönsakerna kommer från nyöppnade PICARD.
Picard är en fransk mataffär som nyligen har öppnat i Sverige. Butiken säljer bara frysta varor.
Jag föredrar det eftersom 1: det håller självklart längre och 2: de är mer näringsrikt än grönsaker som skördas innan de är mogna och sedan fraktas jätte lång och får mogna  i växthus.
 
sedan ångkokade jag lite broccoli också. Jag brukar ta en "matburk" och fylla den med lite vatten och sedan lägger jag broccolin där i och sätter på locket och sedan kör jag den i mikrovågsugnen i ca 10 min.
 
När Broccolin var klar och grönsakerna hade fått lite färg hade jag på lite torkad jalapeno.
jag har det på allt. jag älskar starkmat.
 
 
sen blande jag ihop allt med söt basilika, ruccola och lite keso.
Och såhär färgglatt och gott såg det ut.
 
Så nyttigt, proteinrikt, djurvänligt och så går det snabbt också.
Passar perfekt till allt.
 
 
Sen kollade jag på film och tog en paus från mina böcker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0