Tahgazout!

Hej vänner!
Jag är fortfarande sängliggand! Det verkar inte som att de här bakterierna vill ge med sig:(
Så medans vi väntar på att jag ska bli frisk så ska ni få se och läsa lite om min tid i Marocko.
Den här gången om en liten fiskeby som heter Taghazout  och ligger ca 20 min från Agadair.
 
Det här var en av mina favorit ställen så jag åkte hit två gånger.
Första gången med Ronak och andra gången med Jens och tre nya vänner som vi träffade på Waka waka.
 
Första gången var i juni, jag och Ronak kände oss trötta på storstan och ville komma till ett lugnt ställe nära vattnet där en bara kunde "vara"
Taghazout är ungeför lika "stor" som Regeringsgatan, eller till och med mindre. Det går att promenera genom hela byn på mindre än 10 minuter.
Byn är känd för sina stränder och för surfliv. Men på sommaren är det lågsäsong eftersom vågorna är for små.
 
 
Vi bodde på ett perfekt hostel "Ocean surf house"
Det är ett litet Hostel med endast tre rum och en liten men underbar gemansam takterass där det även finns ett kök och kylskåp.
 
På takterassen är det lite som i ett allrum alla möts, chillar, pratar, lagar mat och umgås.
 
 
Om en inte surfar, så finns det inte mycket annat att göra än att chilla, ligga och tänka på livet,
 läsa en bra bok, bada, lyssna på vågorna, lära känna nya människor och bara vara.
Jag blir nästan aldrig rastlös så mig passade det alldeles perfekt.
Dessutom har jag ALDRIG tråkigt med Ronak. ALDRIG!!!
 
här ligger Ronak och vilar

 
Och här ligger jag...
 
När jag och Ronak var där träffade vi ett par från Israel som också bodde på samma hostel som vi.
Vi tyckte jätte mycket om dem så vi hängde med dem hela tiden och det är ungefär så det blir på det här hostelet eftersom det är så litet. Alla hänger med alla och lagar mat till varandra och hittar på saker tillsammans.
 


För er som är sugna på att komma bort en smula är nu bästa tiden att åka!
Från Agadadir tar det endast 20 min och det går lokalbussar hela tiden. Om jag inte minns helt fel kostade bussen 4kr bara.
 
Mer bilder mm från andra gången jag var där får ni se en annan dag. puss och kram på er vänner!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0