rosenvatten.

Nu ska ni få ett underbart skönhetstips av mig!
 
 Massera huden med iskubar av rosenvatten!
 
Rosenvatten är en helt magisk produkt, den har fantastiska antiinflammatoriska egenskaper, verkar lugnande, återuppbyggande och återfuktande. Helt enkelt ett måste nu när kylan och vintern smyger sig fram och förstör.
 
 
 
 
Det här lilla DIY(do it yourself) tricket är busenkelt och kostar nästan igenting.
Rosen vatten hittar ni billigast i asiatiska eller orientaliska matbutiker. Det finns säkert på alla matbutiker egentligen. Jag köper min på "Asia livs" nära hötorget för nån tia.
Det ni behöver är alltså rosenvatten, en sån där form en gör iskubar i, en liten tygbit och om ni vill en ros.
 
 
Hällupp rosenvatten i formarna och lägg ett rosenblad i varjeform (så håller du enklare isär iskubarna från vanliga iskubar i frysen) efter några timmar när rosenvattnet har blivit till is tar du en iskub och lindar in den i ett stycke rent tyg och sedan maserar du asiktet med kuben.
 
Det här kommer som sagt att återfukta och återuppbygga din hud. Upprepa varje kväll om du hinner så kommer du väldigt snart att märka stor skillnad.
 
När jag var i Marocko köpte jag med mig en liten flaska rosenolja. Jag tänkte prova att ha några droppar av det i vattnet också.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0