hallonpannkakor

Hej finingar!
Ni som följer mig på Instagram vet att jag lovade er receptet på mina äggfria superpannakor som jag trixade ihop igår!
De är to die for!




Here it comes!

p.s läs igenom hela instruktionen innan du sätter igång.

2 dl sojamjöl
1 dl vaniljkesella
2 dl mjölk
1 dl filmjölk
2 dl mjöl
2 matskedar socker
1 matsked bakpulver
en nypa salt
1-2 dl hallon eller annan frukt du gillar.

Allting förutom soyamjölen och filen blandar du ihop som vanligt, bara ner med det i en bunke och vispa.
Men sojamjölet ska du först blanda med filen tills du får en jämn smet och sen tillsätta det till resten av smeten.

Stek ihop det hela i smör, jag tar ganska mycket för jag gillar smör men sånt bestämmer du självklart över själv.

När ena siden är färdigstekt strör du hallon över och vänder för att steka "hallon sidan"
 
Hoppas ni gillar dem!
Puss på er och ha en lovely söndagskväll.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0