Barn till en vegetarian.

 
Jag får ganska ofta frågan ifall jag skulle "tvinga" mina barn att äta vegetarisk mat hemma.
Först och främst måste jag ju bara säga att människor som frågar det glömmer bort att "att äta kött" inte är neutralt, alla föräldrar "tvingar" på sina barn sina egna åsikter kring mat och vad som är bra för dem att äta.
 
Men för att svara på frågan så JA! jag kommer inte köpa kött till mina framtida barn eller till någon annans barn eller till någon vuxen heller. Jag är 100% emot köttindustrin och jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att bidra till den.
Det här svaret upprör många av olika anlednigar, ett av dem är att många tror att barn behöver kött för att utvecklas, vilket självklart är en väldigt dum myt.
Protein från kött är inte bättre än protein från växter. Protein är protein, och bygger på aminosyror.  
Barn behöv 10 sorters essentiellasyror för att växa och utvecklas ordentligt och alla dessa tio finns att hitta i många många olika sorters växter.
 
Mer om dem hittar ni här!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0