Vita kränkta män.

Jag vet inte om jag tidigare har berättat om Facebook gruppen vita kränkta män. Hur som är det en grupp för olika kommentarer eller händelser där män (oftast vita medelålders män, med oftast rasistiska, homofobiska och sexistiska medeltids åsikter) känner sig kränkta och klagar. Till en början var det mest kul att följa dessa jubelidioter! Men nu har jag märkt hur nedstämd jag blir av att läsa allt som dyker upp på sidan. Inte för att gruppen inte består av fantastiska kämpar utan för att jag ser hur fucked up Sverige egentligen är. Ibland (som just nu) känns det enklare att blunda och bara glömma!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0