Fashion?

Det här med trender kan verkligen göra mig så förvirrad ibland.
Oki ni vet ju redan att jag gillar mode, och design och allt sånt. Jag shoppar mer än jag borde, jag har mer kläder än vad jag någonsin kommer ha tid att ha på mig och jag har många stunder i livet då jag skämms över det här.
Så med det sagt vill jag ställa en fråga: Det här med vad som ska vara trendigt...hur går det till egentligen? Just nu tillexempel: hur kommer det sig att kors har blivit en trend symbol? jag menar går inte det emot hela betydelsen av korset? Roligast är det när det är "vanliga" och upp och ner vända kors på samma plagg WTF??? Och hur lyckades det bli en trend? det är ju helt sjukt. Har alla blivit kristna eller har folk på sig kläder och smycken mm med kors på bara för att nu är det det som gäller? skulle en Davidsstjärna kunna bli trendigt? Finns det nån där ute som kan svara på mina frågor?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0