Lördag

FY FAN vad kallt det var igår, ni får ursäkta språket men hur ska en annars kunna beskriva vädret igår?
UCH säger jag bara UCH UCH UCH.
På dagen sprang jag runt som en yr höna och införskaffade lite material till vårterminen som börjar på måndag.

Sen tog jag en snabb fika med Ronak (LOVE)
Och sen mötte jag upp Jens för att gå på bio och se "mannen från le Havre"
När jag väl satte mig i biostolen insåg jag att jag var övertrött och hungrig, innan filmen började trodde jag på riktigt inte att jag skulle orka hålla ögonen öppna.
Men sen satte filmen igång och från första scenen tror jag inte ens att jag blinkade tills filmen var slut.
Det var längesen jag tyckte såhär bra om en film.
Avskalad, ironisk, smart, kärleksfull.. helt enkelt en varmsol i vinterkylan.
Aki Kaurismäki (regissören) har en sån vacker människosyn, jag önskar att hela världen kunde dela den.
Om ni bara ska se en film på bio den här vintern tycker jag att ni ska se den.


Efter filmen var vi vrålhungriga och på sjukt bra humör så vi gick till vår favorit indiskarestaurang och frossade i god mat.







På vägen hem gick vi förbi Casablanca och hyrde "mannen utan minne" en till Kaurismäki film.
en (jag) blir lätt besatt.

Väl hemma möttes vi av en snygg och solbränd Carlos som äntligen hade vaknat från sin jetlag-dvala
massa kramar och lite mexicansk chiligodis senare virade vi in oss i filtar, poppade en massa popcorn, kröp upp i soffan och njöt av riktigt bra filmkonst.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0