(fusk) pyssel.


Jag har några jätte fina små porslinsaskar som jag inte riktigt har vetat vad jag ska göra med.
så här ser de ut...

                     
                       

Så igår kom jag på en genialisk idé.
Jag ska ha cerat i dem.

Det är inte alls svårt att göra eget cerat, en behöver egentligen bara bivax och lite oljor.
Men nu är det så att jag inte har bivax hemma och det känns helt onödigt att köpa det.
Så jag tog ett cerat jag hade hemma som känns tråkig, stor och klumpig.
En sån i "supersize" från Apoteket utan några animaliskaprodukter och mineraloljor.

                        
                        Och sen använde jag mig även av lite honung.

Sen behöver en bara en liten värmetålig skål en kastrull för vatten bad, och något att röra om med.

Skär av en bit av det befintliga ceratet och låt det smälta över ett vattenbad.

                        

När det har smält (tar ca 5-10 min beroende på storleken) har du i lite honung, jag använde ca en tesked honung och ungefär halva apoteket ceratet kanske lite mer.
Självklart kan du även ha i nått annat som du själv tycker verkar bra (googla kanske på det först så det inte är farligt för huden)

Sen hälde jag upp det i de små askarna som jag hade rengjort med desinfektionsgel och låtit torka en liten stund i frysen.
Eftersom askarna var kalla stelnade ceratet direkt.

                       

Nu har jag mellanSveriges finaste cerat. En ska jag behålla själv och de två andra ska jag ge till två mycket speciella damer...

                       

Mycket enkelt litet fuskpyssel.
Ett bra sätt att ta vara på sånt en har hemma och en jätte fin present.

Puss och hej...



Kommentarer
Maddo

gulligt pyssel tips. De ska jag testa hemma.

2012-01-10 @ 14:35:45
Anonym

Toppen tips

2012-01-10 @ 16:41:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0