Almondboobies.

Ifall ni är sugan på att baka nått gott som är både gluten och laktosfritt så har jag ett tips till er.

Jag vet inte riktigt vad dessa kakor heter så jag har valt att kalla dem Almondboobies
(för vem gillar inte boobies)

Såhär fina är de..



 till ca 12 kakor behöver du:
200g mandelmassa
en äggvita
lite vanlij socker och lite kardemumma (inte jätte viktigt)
och sen nått att garnera med (jag valde coctailbär för extra boobieskänsla)

1.Riv mandelmassan
2.Vispa upp äggvitan
3.Blanda ihop
4. tillsätt ca en tesked vaniljsocker och två teskedar kardemumma (om du gillar smaken)
5. klicka ut små bollar/kluttar på en bakplåt med bakplåtspapper på.
6. garnera med nått du gillar
7. grädda i mittan av ugnen på 175 grader i ca 10 min.
När kakorna har fått en härlig gyllene färg är de klara.
Låt svalna och  njut sedan med en kopp kaffe.

IT'S AMORE!!!!!





Kommentarer
Tove

Hahahaha! Du e så skön! Tack gör tipset. Jag skälv prova att baka lite bröst kakor haha!

2012-01-23 @ 18:25:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0