En bitter kvinnas lördag!

Jag är trött, arg, kall och ledsen!
Jag känner mig fysiskt utmattad och psykiskt utnyttjad.
Jag har för mycket fakta i mitt huvud som bara snurrar, snurrar, snurrar skapar kaos och överväldigar mig.
Jag är arg på mannen, männen i mitt liv. Jag är arg på att det alltid finns så många argument till varför jämställdhet inte funkar just nu, arg på att mannen, männen säger sig vilja men aldrig lyckas.

Och som om allt det här inte var nog så klickar jag likförbannat upp en artikel och Fredrik Reinfeldts 8 största svek, läser hälften av svek nr 1 och känner att nä, det räcker nu! Jag orkar inte mer, VI orkar inte mer.
Jag börjar hysteriskt gråta, för så reagerar min kropp när det svämmar över, det blir bokstavligen översvämning med "vatten" och allt.

Och sen skäms jag för att starka kvinnor ska tydligen inte bli "hysteriska" och gråta (det har gubbarna bestämt, så, så blir det)

Så jag klickar istället upp bloggfan.
Tänker GRÅT INTE, ORGANISERA (för vad har jag för val utöver det?)

Så här kommer det!
I 9 dagar kommer bloggen minst av allt handla om mitt vardagsliv och mest av allt handla om samhället och all skit i samhället.
Är du mer intresserad av mina hembakta kakor och mina vippiga kjolar kan du låta bli att kolla bloggen på minst åtta dagar.  
Varje dag kommer att börja med ett av Fredrik Reinfeldts svek.
(direkt taget från ETC)




SVEK NR 1

Arbertslinjen blev bidragslinjen

”Den enskilt viktigaste uppgiften för en ny regering är att skapa förutsättningar för fler jobb så att fler människor kan gå från bidrag till eget arbete.” Alliansens valmanifest, 2006

Han lovade att sätta folk i arbete – det blev precis tvärtom. Istället har massarbetslösheten bitit sig fast. Sedan Reinfeldt kom till makten har 40 000 ­personer förlorat jobbet.

Andelen av befolkningen som jobbar är idag mindre än när Reinfeldt tog över. Dessutom lever fler på bidrag. Alltså, tvärt emot vad han lovade. 1,5 miljoner svenskar står utanför a-kassan och färre sjuka får ersättning. Därför skjuter socialbidragen i höjden. På två och ett halvt år har försörjningsstödet ökat med 30 procent. Bidragsberoendet ökar mest bland långtidsarbetslösa. 30 000 är fast i Fas 3. Systemet som av kritiker kallas ”modernt slaveri” leder få till arbete. Dessutom är det dyrt. Bidragen till arbetsgivarna som tar emot Fas 3:are kommer under 2012 att stiga till två miljarder kronor.

– Våra förändringar har lett till 120 000 nya jobb, sa Fredrik Reinfeldt i maj 2011.

Nonsens, säger en rad tunga forskare som sågar jobbpolitiken vid fotknölarna.

– Vi kan inte säga om jobbskatteavdraget har gett några effekter över huvud taget, säger Eva Mörk, Institutet för arbetsmarknadspolitisk utvärdering.

Ännu skarpare kritik kommer från Magnus Henrekson, chef för institutet för Näringslivsforskning.

– Ökad sysselsättningsgrad kan inte åstadkommas genom dagens ensidiga fokus på sänkt skatt på arbete, skriver han i en rapport.

Eigil Söderin









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0