Magic december

December 2012 är verkligen speciell.
flera datum det här året är sånna datum som är värt att lägga på minnet.
 
Igår var det tillexempel så att planeterna Vanus, Mercurius och Staurnus låg i perfekt linje med pyramiderna i Egypten.
det här sker bara var 2737:de år.
 
 
Sedan har vi datumet 12:e december alltså 12.12.12 som är det sista upprepande datumet vi kommer att uppleva.
 
Utöver det så får vi även uppleva en december månad med 5 lördagar, 5 söndagar och 5 måndagar. det är något som bara händer engång var 824 år.
 
Och om en ska lita på de som tror att domedagen är nära så ska ju jorden gå under 21 december 2012. Med andra ord pretty intressant december månad eller hur?
 
Själv vet jag inte riktigt vad jag tyckler om allt sånt men visst är det lite kul att älta alla dessa datum som kanske kan ha betydelse för någonting någongång.
 
Själv vet jag ialla fall att det här är första december på lääänge läåänge som jag slipper känna jul stress. Why? det berättar jag en annan gång.
puss
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0