5 favoriter just nu!

5 saker/fenomen jag älskar jag just nu.
 
Musik:
Tumblr_lhn729zses1qap66jo1_400_large
 
Jag har återupptäckt Lily Allen. Hon är så bra! Speciellt skivan "its not me its you" Lyssna även på special edition skivan! (lyssnar på henne just nu)
 
Smink:
I den här kategorin har jag faktiskt två favoriter
1. LUMENE
 
Jag har nyligen fått upp ögonen för det här märket. Jag har en foundation och en highlighter på tub som jag älskar, båda ser så naturlig och fin ut på huden dessutom känns det inte alls som att de skadar huden så som mycket annat smink kan göra. Jag får så himla torr och trist hud på vintern så allt som får min hy att glänsa lite är the love of my life.
2. LUSH ahhh LUSH LUSH how I love you. 
 
Nu har de även smink som är vegansk och helt F-ing fab fab. Min favo är deras "colour supplement" som är en ganska tjock consealer/foundation som en antingen kan använda som den är eller blanda ut med sin ansiktskräm för att få en mindre täckande effekt. LOVE! och i söndags var jag inne på lush igen och då såg att de har fått in en annan produkt som ger otrolig lyster till huden. Den vill jag testa.
Sen ska jag bara tilläga att om det finns möjlighet så ska en alltid be om ett prov innan en köper en produkt! Det är så onödigt att köpa en produkt som inte alls är bra sen. det har hänt mig så många gånger så nu köper jag aldrig något om jag inte är 100% säker på att jag kommer gilla den.
 
Kaffe.
 
Oki ni vet ju att jag skamfullt älskar min nespresso maskin (Yes I do) Men sjävklart inser jag ju att Nestle är ett skitföretg som en bör unvika (ganska ömljligt dock eftersom de äger ALL)
Hursom har jag nu hittat ett lite bättre företg som heter "Espresso Ethical Coffee company" som gör kaffe kaplslar som passar i nespresso maskinen och som är både miljövänligare och så kommer själva kaffet från kaffebönder som fått bättre betalt. Kaplsarna köper jag på hemköp.
 
Äppelmust:
 
 
GOOD LORD! varför har ingen berättat om det här för mig tidigare. Det är ju sååå gott! både varmt och kallt. Jag kan dricka minst en flaska själv! Just nu föredrar jag det varmt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0