meat!

Ju mer jag tänker på det desto mindre känner jag att jag kan respektera köttätare (människor)
Det finns inga argument som är ens en liiiten smula bra när det kommer till att äta kött!
Det ÄR inte nyttigt, djuren lider, miljön förstörs, du proppar din kropp full av tillväxthormoner annat skit, och så vidare och så vidare....
Jag är fullkommligt säker på att om 100 år kommer det pratas om människor i vår tid som berbarer som fängslade och mördade djur för njutningskull.
 
Varför skulle en tillexempel välja den här smörgåsen
 
Framför tex den  här?
Sen har jag förståelse för att en kan tycka att kött är gott, det tyckte jag cokså innan jag slutade äta det, men det faktum att det är gott rättfärdgar inte allt lidande djuren utsätts för!
INGEN ska behöva ge sitt liv för att du ska bli mätt, att tycka det är så fruktansvärt egoistiskt så det finns inte.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0