Färga med te!

Oki nu är mina "tishar" klara! Jag tog alltså två vanliga bomulls T-shirtar som hade blivit missfärgade och färgade om dem med vanligt svart-te!

Jag använde mig av lösviktste för att få en starkare färg, men tepåsar går också.

Jag hällde upp ca 1dl te i en stor kastrull med vatten och kokade upp det!

När det började koka tog jag bort kastrullen från spisen och silade ner tet i en hink!

Sen la jag i T-shirten och lät dem ligga där i ca 30 min. KLART!

Sen ska de bara sköljas av och hängas på tork! Färgen blev jätte jätte fin!

Men kom ihåg att det bara funkar på naturmaterial!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0