Vilken soppa...

Jag har säkert skrivit om min soppa på röda linser förut.
Men nu tänkte jag att nu ska få det super lätta receptet.

                    

Ingredienser:
2dl rödalinser
en burk krossadetomater
Sambal oelek
basilika
kryddor (eftersmak)
olivolja


Börja med att koka upp de rödalinserna i en grytra.
Du ska ha i rikligt med vatten.
Det går snabbt ca 10 min.
Smaka av för att vara säker på att de är klara.
Tillsätt de krossadetomaterna och vatten ifall det behövs (det brukar behövas)
Låt det koka en stund.
tillsätt sedan kryddor eftersmak.
Jag brukar ha: Curry, kayenpepper, gurkmeja, salt och svartpepar.
låt soppan koka med kryddorna och om du fortfarande vill ha ännu mer hatta kan du ha i lite sambal olek.
smaka av och avgör själv.
ringla slutligen lite olivolja över soppan och hacka i lite färsk basilika.

KLART!!!!
Jätte gott och enkelt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0