söndag...

Jaha då var den över...good bye helg! Hello vardags stress!


well well här kommer lite bilder på sånt jag har gjort den här ovanligt lugna helgen..

Lördagen började som ni redan vet med mys bruch



Sen gick jag till ABF där det var grymma föreläsningar på G

Flera revolutionärer som alla har varit aktiva under den arabiskavåren hade kommit från
Egypten, Lybanon, Yemen, Israel mm..
Alla hade så sjukt intressanta historier att berätta.



Sedan hade organisationen "Verken hora eller kuvad" ordnat ett seminarium.
" feministiskallians med våra systrar från den arabiskavåren"



De här två kvinnorna från Yemen och Lybanon har fått mig att orka med hösten.



(Om det är nån som intresserad av seminariumet så har jag spelatin hela, Maila mig så kan jag skicka)

Efter ett fantastiskt seminarium blev det mys lunch med Jens

Vi gjorde en galet god sallad på:
Ruccola
bladspenat
avocado
vitlök och chilifräst rödpakrika
vitlök och chilifrästabönor och kikärtor



dinkelpasta
och solrosfrön

Så här god såg Salladen ut





Skål för det...



Sen blev det grym lördagsläsning...




På kvällen hade jag storslagna planer på att gå ut och göra stan osäker..
men sen råkade jag bli så trött så Jag och Jens, promenerade iväg till Casablanca och hyrde ett gäng filmer istället..

filmkväll på en lördag är INTE COOLT men ganska skönt..


Sen blev det söndag och jag fick frukost på sängen
(som jag självklart inte fotade för jag var upptagen med att äta den)

Efter Frukosten tog jag och J en promenad i höst solen..

Nu har "varmakappan" och andra värmandeplagg åkt fram..




Det bästa med hösten är att man blir varm av att kramas..



Vi promenerade till stadsmuseet för att kolla på en fotoutsällning om Regeringsgatan.
Innan 60talet var Regeringsgatan stockholms paradgata...numera är den bara vår paradgata...



Utsällningen var ganska lam så vi vandrade vidare till gamla stan





Plötsligt hade vi hamnat " Under kastanjen"




Och då blev vi hungriga och bestämde oss för att det var lunch dags..




Maten var absolut inte speciell men sällskapet var i världsklass



Och det mina lovers var lite av sånt vi har gjort den här lugna Helgen...

puss på er och jag hoppas att ni får en underbar vecka..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0