små naturvänliga kurer.


Jag sov så himla dåligt i natt, hade så ont på ställen som en inte borde ha ont på.
Så idag blir det en vara snäll mot mig själv idag.




Ska göra en dunder hårinpackning och en grym anisktsmaks med bara naturliga ingredienser som jag tänkte dela med mig av till er.

Hår inpackningen passar torrt och glaslöst hår.

Du behöver:
Honung
En halv avokado
Kallpressad avokadoolja
Två ägg gulor

Blanda två matskedar honung med en matsked avokadoolja
blanda sedan in äggen och mosa in avokadon.
rör om till en jämn och fin smet.
Om ingredienserna kommer direkt från kylen kan du låta de bli rumstempererade.

Massera in det i torrt hår, och täck över först med en plastpåse och sen med en varm handuk.
låt verka i ca 30 min.
skölj sedan och shampoonera mm som vanligt.

ANSIKTSMASKEN!



Den här ansiktsmasken är underbar, varje gång jag gör den blir jag lika imponerad. Den är väldigt stark så jag rekomenderar att ni bara gör den högst engång i veckan, och komihåg att inte skubba ansiktet efteråt.
Ansiktsmansken passar trött, torr hy med måttlig akne eller små ärr.
prova först masken på din inreöverarm för att vara säkert på att du inte reagerer dåligt på de starka ingredienserna.

Var dock medvetna om att den svider, men om smärtan blir för mycket tvätta genast av.

Blanda lika många delar:
kanel
muskotnöt
mjölk
och hunung till en smet.
sätt det i asiktet eller på finnarna om du inte vill utsätta hela ansiktet för den starka masken.
låt verka i ca 30 min.
skölj försiktigt av utan att skrubba.

p.s om du har väldigt känslig hy kan du öka mängden honung.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0