ROSA!

Mitt första riktiga samtal med Jens handlade om en bok.

"I EN KLASS FÖR SIG"

Vi pratade om genus och queer för att jag just då studerade queerteorier.
Han frågade om jag hade läst Fanny Ambjörnssons doktorsavhandling I en klass för sig.



Det hade jag inte men jag ville inte riktigt erkänna det så jag sa att jag höll på att läsa den just nu, dagen efter lånade jag den från kulturhusetsbilbliotek, streckläste den, blev smygkär i Jens för att han tyckte att bokan var så bra och sen blev jag ännu mer kär i Fanny Ambjörnsson för henns fantastiska förmåga att sätta ord på förtryck och strukturer.

Så nu vill jag tipsa er om att kolla in en kort intervju med henne på gokväll från igår.
Hon pratar om sin nya bok "Rosa-den farliga färgen"
Hon är så knivskarp smatidigt som hon är forskande och ödmjuk.
(Intervjun hittar ni ca 5min in i programet)

Förövrigt är Rosa-den farliga färgen högts upp på min bok önskelista.
Jag och Jens funderara på att sytarta en bokklubb där vi bara ska läsa kvinnliga författare.
Dumt att göra skillnad på könen kan en tycka, men så är det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0