Naturlig...kanske


Jag tänkte göra mig själv till "försökskanin" och udvika onaturliga produkter så gott det går i minst 6 mån.

Eftersom det är ett lika stort konsumentkritikst val som etiskt och miljömedvetet tänker jag inte kasta de produkter jag har idag eller samla på mig en massa nya produkter bara för att.

De enda produkterna som jag kommer köpa är en liten flaska avokadoolja och rainforest moisture shampo, balsam och inpackning.
Dessa produkter kommer jag köpa för att jag har slut på kräm för ansiktet och då tänkte jag testa avokadoolja och sen har jag slut både shampoo och balsam.

The body shop fanns med på djurättsalliansen lista över
märken som inte är testade på djur och som klarra deras hårda regler!
Dessutom ska just de här produkterna vara fria från en massa tråkigheter som är dåligt för naturen och håret.



Jag känner mig själv allt för väl jag kommer säkert använda produkter som inte är 100% naturliga då och då.
För som sagt kommer jag inte slänga sånt jag redan har spenderat pengar på, dem kommer jag att använda som vanligt, men inte köpa om på minst 6 månder.

Mest av allt vill jag bli medveten om vad olika produkter faktiskt innehåller och kanske till och med lära mig göra lite egna produkter.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0