lite kaffe, lite baka, lite kaka och massa liv!


Underbara dag.


Jag håller just nu på att baka 100 kakor som har bestält till sin 20 års jubileum som är nu på lördag!







För mig är det här nått av det mysigaste som finns.
Att i lugn och ro få ägna mig åt sånt som får smaklökarna att dansa samtidigt som jag lyssnar på nått intressant på radion.
Idag blev det Liv Strömquist marathon.
Tankesmedjan på SR är ju bra roligt.
(lyssna här)

En sån här stund är för mig mer avkopplande än all yoga och massage i världen.



Att sedan njuta av en kopp nybryggt kaffe eller en kopp rykande kardemumma-te i ett kök som doftar så ljuvligt så en nästan tror att det är dröm är den bästa varadgslyxen för mig just nu.





Det ger mig lugnet för att orka vardagen, för att orka planera revolution och för att orka kämpa.
Tänk om en alltid jobbade 6 timmar då skulle alla ha tid att ägna sig åt sånt som får dem att må så mycket bättre.



Dagen slutsat blir alltså 6 timmars arbetsdag 8 timmars lön!

Men nu måste jag springa iväg och hinna klart med allt annat som en måste göra för att få vardagen att gå ihop.
Puss puss







Kommentarer
Rosa

Jag och jag vill bara säga att jag har fallit för dig och din blogg.

Du är både klok, kreativ och skit vacker.

Synd att du är gift ;)

kyssar/Rosa

2011-11-28 @ 23:43:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0