DAMSELS IN DISTRESS

Nu blir det mycket filmfestival snack här.
Festivalen är min vaforit grej i sthlm så nu får stå ut.

Som jag redan har nämnt heter min gäst Whit Stillman.
En legend bland film nördar, men jag visste knappt vem han var för en vecka sen.

Förutom att sitta i Juryn har han även en film som ska ha nordenpremiär på festivalen.

DAMSELS IN DISTRESS
 heter filmen.



Såhär beskrivs han på festivlens hemsida.

Stockholms filmfestivals födsel inföll samtidigt som Whit Stillmans långfilmsdebut
 »Metropolitan«, varpå samtliga av hans filmer visats här.
Den kanske bästa skildraren av överklassen återvänder efter tretton års självvald exil från filmskapandet och tar vid där han slutade, från charmiga dansnumret i »The Last Days of Disco« till musikaldanserna i denna skruvade collegekomedi, där Greta Gerwig och hennes ungmör skakar loss mellan universitetsföreläsningar och arbetspassen på självmordspreventionscentret.
I vanlig ordning har Stillman skalpellen i högsta hugg,
redo att dissekera karaktärernas på ytan perfekta beteende.

Kolla in festivalens hemsida för mer info
www.stockholmfilmfestival.se






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0