keys


OHH MY nu ska ni få höra hur det gick för mig igår efter att jag hade bloggat om att jag skulle iväg och köpa skor.

Anton är i Frankrike på miniturne med sitt band, han ska vara borta i en vecka.
Vi har två nycklar till vår lägenhet, han har tagit med sig den ena och jag och Ronak har en som vi delar på.

Igår när jag gick hemifrån för att köpa skor tänkte jag att jag samtidigt skulle göra en kopia på nyckeln så att både jag och Ronak har varsin.

                                     

Dörren går i lås när man stänger den...när jag kommit fram till butiken där jag skulle göra kopian märker jag att jag inte har några nycklar med mig alls.

Altså den ända nyckeln vi har är inne i lägenheten och Anton kommer inte hem förens om en vecka.

VAD GÖRA????????

På min hej kom och hjälp mig spanska lyckades vi mer eller mindre blanda in hela granskapet i vårt missöde.
Ett tag funderade vi på att flytta in i Studion, ett tag stod vi utanför hyresvärden och förskte få honom att hjälpa oss, sen hade vi (hyresvärden) en plan på att vi skulle hoppa över från grannens balkong in till vår balkong, men ett fall hade varit en säker död, så den iden skrotade vi ganska fort.
Slutligen fick vi tag på en låsmed som fick upp dörren med...håll i er nu...en bit papper typ.
Och Hela kalaset slutade på 10 ynka euro.

Ja de var den historian det!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0