Den som flyr har inget val, ingen människa är illegal!




Vänner det är något jätte tråkigt jag vill dela med er.

Jag och många av mina modiga, osjälviska kamrater slötupp utanför det staten valt att kalla för "förvaret" (ett ställe där asylsökande förvaras för att sedan utvisas) i Märsta kl 24.30 natten till idag.
Målet var att genom direktation och blockad stoppa en tvångsutvisning av åtta irakier (en av de 10 månader gammal) Som skulle skickas tillbaka till områden i Irak som UNHCR starkt avråder utvisningar till. Vi var ca 80 personer som var på plats och försökte göra det jobb polisen borde göra, nämligen att försvara internationell rätt och mänskliga rättigheter. Det är med stor sorg i hjärtat som jag måste meddela att vi inte lyckades.
Inga ord beskriver känslan av att se dessa människors uppgivna blickar och att sedan genom brutal polisvåld tvingas till att låta bilen med dem i köras iväg kl 04.00.

Det här er en sorgens dag.
Och jag kommer att ta en liten bloggpaus på osbestämdtid tills jag känner att jag orkar blogga igen.
Jag behöver lite tid för att läka.
Ta hand er vänner.

INGEN MÄNNISKA ÄR ILLEGAL!




Kommentarer
Desirée

du är så fin hjärtat! ta hand om dig nu och hoppas på ett inlägg snart igen. <3

2011-03-09 @ 17:36:18
URL: http://frokenlarsson.blogg.se/
Anonym

Fy fan för samhället. man blir ju helt paff

2011-03-10 @ 10:36:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0