Om det som har hänt


Jag önskar att jag kunde skriva nått meningsfullt om de vidriga som har hänt i Oslo.
Men jag är rätt så tom.

Det ända jag kan säga är att norskaflaggan som twibbon på facebook måste vara den mest felaktiga vägen att gå.
När Massakerna har orsakats av att samhället blir mer och högervridet, känns flaggor som ett direkthån mot de som blev offer för en rasistisk, nationalistisk gärningsman.

Från mig kommer inte Norge som stat eller "grannland" att få nått stöd.
Mitt stöd går ut till alla antirasistiskakämpar som ser sambandet mellan rasism och högerpolitik.


Som alltid vänner är svaret UPP TILL KAMP!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0