smile it's valentines day




 

Jag blir så trött på alla som ska vara så jävla bittra idag!

Det är alla hjärtansdag och det har mer eller mindre blivit en trend att gnälla och sucka sig igenom dagen.

- man känner sig så ensam som singel

- man ska väll visa kärlek varje dag

- det är bara en löjlig kommersiell dag

Kommentarerna är olika men leder alla till samma slutpunkt, att inte vara fantasifull och inte visa uppskattning för dem man gillar, vänner, kärlek, föräldrar mm.

Och nu kanske ni tror att jag inte är bitter för att jag inte är singel, well tänk om! Jag är gift men får ändå ingen uppvakning, ni singlar kan ju trösta er med att ni kanske är super kära nästa år, jag kommer säkerligen vara gift med samma låt oss bojkotta alla hjärtansdag man nästa år också.

Men jag är ändå inte bitter!

Jag kramar om alla mina vänner och talar om för dem hur galet mycket jag älskar dem och jag pussar på Jens och föreslår kärleksvin och fortsätter att vara kär i allt och alla.

Att bojkotta alla hjärtansdag är så kapitalistiskt.
Studier visar att man shoppar mer när man är olycklig så det här med att bojkotta den här dagen för att inte stödja kommersialismen faller ganska platt.
! alla fall om man ska gnälla sig igenom den.

Så glad alla hjärtans dag fina vänner.
Jag sänder ut varma cyber kramar till er allihopa.



Kommentarer
Sara

Haha, underbar reflektion!

2011-02-20 @ 14:40:33
Anonym

Dig skulle jag vilja vara gift med!

2011-02-20 @ 21:27:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0