lucka nr 12

Den här luckan blir ju lite extra viktig eftersom vi nu har kommit halvägs i julkalendern.
Om 12 dagar är det julafton.

Bakom lucka nr 12 hittar vi:

-BERÄTTA OM NÅGON DU SAKNAR!

Innan jag åkte iväg till BCN sa jag till Seppi att jag inte brukar sakna människor så ofta.
Numera gör jag nästan inget annat än att sakna folk.

Jag kan hänga med tex Seppi en hel dag men sakna henne nått så förfärligt dagen efter hehe.
Jag tror att jag blev lite mer kärleksfull av att vara i BCN.

Jag tänkte i alla fall berätta för om en person jag saknar extra mycket just nu.
Det är en person jag träffade i barcelona, en sån som jag i mitt "vanliga" liv aldrig skulle ha blivit vän med.
Han heter Per, och han var min chef när jag jobbade i BCN.
Om jag känner Per rätt skulle han inte gilla att jag berättar för mycket om honom, så jag ska istället berätta om varför han är viktig för mig och varför jag saknar honom.



Per är en av få personer som har ifrågasatt mig och mina åsikter på ett sätt som har fått mig att växa.
förutom att han har en brilliant och otroligt smart humor är han också väldigt nyfiken och intresserad av människor.
(fast han skulle ladrig erkänna det)
Och han har ett sätt att ta till sig sin omgivning och förklara den som fick mig att se saker ur helt nya perspektiv.
Varje dag med Per var som att gå på upptäcksfärd, både kroppsligt och "själsligt"

Jag skulle må så bra av att ha lite mer av honom i min vardag, vi är totalt olika och vi är nog inte överens om mycket, men vi tycker otroligt mycket om varandra och vi har väldigt kul ihop.



Som tur är bor han numera i norrland så han är ju faktiskt bara en tågresa bort.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0