Pär Ström

-Minns ni när Aftonbladet gjorde den väldigt ytlig och ganska intetsägande artikel om mig?
den handlade om att gifta sig som feminist.
Artikeln var som sagt väldigt intetsägande och intervjun på nästan 2 timmar där jag och journalisten längre pratade om relationer, makt, feminsm, normar, kapitalism mm kortades ner till en sida i Aftonbladets helgupplaga Wendela.

Reaktionerna efteråt blev så mycket starkare än vad artikeln i sig förtjänade.

Pär Ström från genusnytt var en av dem som upprördes.
Han "belönade" mig med ett inlägg i sin blogg, där han mer eller mindre (inte helt oväntat) sågade mig och mina åsikter.
Hans blogg har fler arga läsare än min bogg som sedan kommenterade hans inlägg och fortsatte att såga både mig, mina åskter och alla feminister därmellan som han klumpade ihop.

BUHU nu låter jag som Jimmie Åkesson när han gnäller över att ingen vill leka med honom.
Det är inte meningen. ger en sig in i debatten får måste en vara beredd på kritik från alla håll.

Idag hade jag äntligen tid att kolla på Inslaget i debatt där Pär Ström medverkar för att kritisera de som har satt upp SCUM på tur-teatern.





Sånna som Pär som påstår sig stå på jämställdhetens sida men som i självaverket inte står ut med tankan på att behöva lämna ifrån lite av sin makt för att få jämställdhet stöter jag på dagligen
Jag önskar bara att jag hade sett honom debattera tidigre, då hade jag vågat vara hårdare i min egen debatt med honom.
Just nu känner jag mig bara arg och besviken på mig själv för att jag ens en sekund ifrågasätta mina åsikter.

Kolla på debatten på SVT och gärna eftersnacken också.

själva debatten gick inte att bädda in länken får ni här.


EFTERSNACK! SE DEN!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0