lucka nr 8

Då var det dags för julkalenderns 8:de lucka.

-BERÄTTA OM DITT FAVORIT PLAGG.

Det här kan vara den svåraste frågan av alla.

Jag har en för emotionell relation till alla mina kläder, varje plagg håller så många minnen.
Så det är mer eller mindre omöjligt för mig at svara på den här frågan.

Så det får istället bli

-BERÄTTA OM PLAGGEN DU GILLAR ATT ANVÄNDA JUSTNU.



Jag föredrar absolut klänning, på vintern har jag oftast klänning med dubbla strumpbyxor.
I vårt sovrun har jag en klädställning där kläderna jag gillar att använda just nu hänger.

Jag har perioder då jag inte tål färg och mönster och perioder då jag får ångest av anfärgat och enkelt.
Just nu är det olika från dag till dig
Idag är jag till exempel klädd i svarta cigarrbyxor och en svart tröja.

Igår hade jag på mig, röd kjol, randig tröja, prickig kofta och färgade vita strumpbyxor, och lite små rosetter i håret
Altså väldigt olika från dag till dag.

Sen jag var ca 15-16 år och blev trygg i min egen smak har jag fått både beröm och kritik så jag har lärt mig att en aldrig kan göra alla nöjda, och att folk överlag gillar att kommentera ALLT, även det som inte berör dem alls.
Det viktigaste är att jag trivs i mina kläder så just därför vågar jag, eller rätteare sagt vill jag ta ut svängarna lite extra vissa dagar.

Mina tre go to plagg just nu är...

Den här klänningen, som har varit en av mina favoriter sen jag köpte den på en H&M rea för 4 år sen.




Den här gulaklänningen med små svarta hjärtan också från H&M



Och den här blå-blommiga playsuiten med Peter Pan krage från TOPSHOP



Fast nu får jag dåligt samvete för jag egentligen gillar jag alla mina kläder likamycket!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0