l'anxiété

Lucka 11 och lucka 12 får ni vänta med till imorgon.
Just nu måste jag stanna uppe hela natten och plugg :(



Hur säger en gå in i väggen på franska?

Förra helgen när jag var på kalas träffade jag en kille som var lärare i franska. Jag borde ha försökt bli hans vän.
Nu ångrar jag mig ska ni veta.
Kan en ens lära sig ett språk genom att studera det i böcker? Frågan är om jag slösar bort min tid?
Vad spelar det för roll om jag på franska kan skriva en uppsats om imperialisemen i Kiplings böcker om jag inte vågar yttra en hel mening utan att vara lite full?
Föresten betyder "l'anxiété" ångest...ja bara så ni vet altså.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0