julkalenderns lucka nr 7

Igår var det den 7:de december, mitt internet strejkade så det blev inga inlägg då.
Så lucka nr 7 kommer här.

-BERÄTTA OM ETT AV DINA FAVORITFOTOGRAFIER.

Självklart har jag många favorit bilder, bilder som bertyder otroligt mycket för mig.
En av mina favoriter som jag tänker dela med er är en sån bild jag hoppas kunna visa generationen efter mig för att sedan berätta om förtrycket kvinnor har fått stå ut och kämpat emot och övervunnit!



Den här bildenvill jag ha som en som STOR talva i mitt vardagsrum för att ständigt påminnas om att alla rättigheter vi har har vi för att någon har kämpat in i döden för dem.
När motståndare vill få oss att tro att det inte är någon mening med att demonstrera, debattera och kämpa är det sånna här bilder som ger oss styrka igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0