Honey.

Jag har tänkt lite på det här med honung.



Jag är ju som ni vet vegetarian och väldigt principfast med mina åsikter kring djurhållning och djurindustrin.
Jag försöker undvika animaliskaprodukter så gott det går, men jag är inte vegan.
Jag använder dock honung nästan dagligen.

Jag har läst mycket om hur illa bina behandas mm och det upprör mig självklart.
(fast än jag dödligt allergisk emot bisting)
Nu undrar jag ifall det finna möjlighet att få tag på riktig honung som kommer från "snälla" odlare.
typ nån som har några små kupor nånstans och där bina är fria.
Min morfar hade det så, han var biodlare.



Så om nån av er har fakta mm vill jag gärna veta.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0