Fjärde luckan.

Berätta om en person som du beundrar.

Det finns många som jag beundrar och inspireras av så det här blir lite svårt.
Men det lutar åt att jag får berätta för er om ingen mindre än min mamma.

                      Min mamma på 70talet
                     
                     

                    

Det är inte många som inte ser upp till sina föräldrar.
Men jag väljer att skriva om min mamma och varför jag beundrar just henne så mycket från ett annat perspektiv än att hon är min mamma och att hon alltid har ställt upp mig, hjälpt mig och älskat mig så mycket som bara en mor kan.


                      

Hela hennes liv har hon fått kämpa emot orättvisor och hon har aldrig böjt sig eller anpassat sig för någon annan skull.
Hon kräver respekt och hon får det också.
Allt hon gör, gör hon med självkänsla och stolthet.

                      
                     
                      
                     

                     
Hon är en av få människor som jag känner som verkligen lever som hon lär.
Ingen människa är fördomsfri men jag ser att min mamma alltid försöker att inte döma ut människor och alltid ge alla en ärlig chans.
Hon har en otrolig hunger efter kunskap och hon säger alltid att ingenting är omöjligt.
                
                      
                                         

Som jag sa tidigare, hon är min mamma, min allra heligaste och jag vet att ingen är perfekt och det är inte hon heller, hon är mänsklig, ödmjuk, jordnära och alltid lika kärleksfull mot alla och för mig är det väldigt beundransvärt.

                     

                             Dessutom luktar hon alltid så himla gott :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0