Lista över djurvänliga produkter.

Efter att jag hade skrivit det sista inlägget började kolla runt lite på nätet för att hitta bra listor över kosmetika företga som testar sina produkter på djur v.s de som inte gör det.

Det jobbigaste är att jag i dagsläget äger flera produkter som är djurtestade.
Det gäller verkligen att en är mycket mer nogrant när en köper något!

Här är listorna i alla fall.
(jag har fetmarkerat märken som jag rekomenderar)

   
                                            FÖRETAG SOM INTE TESTAR SINA PRODUKTER PÅ DJUR!

Bare Escentuals
bareFaced
Body Shop, The
Chanel
Clarins
Clinique
Coastal Scents
Decleor
Dermalogica
Dior
Donna Karan*
Dr. Hauschka
E.L.F Cosmetics
Eco Tools
Ed Hardy
Estée Lauder
Eyko
Goldwell
Gucci
H&M
Isadora
Kosmetikan.se
L´anza
Lily Lolo
LUSH
M.A.C Cosmetics
Make Up Store
Mary Kay
MD Formulations
MD Skincare
NARS
Neutrogena
NUXE
Nouba
Nyx
OPI
Oriflame
Origins
Orly
Revlon
Rosen Serien
Smashbox
Stila Cosmetics
Tommy Hilfiger
Too Faced
Urban Decay
Victoria´s Secret
Viva la diva
Weleda
Wen haircare
Wet n wild

*Donna Karen testar inte skönhetsprodukterna på djur, däremot har PETA demonstrerat mot pälskläderna



                        LISTA ÖVER FÖRETAG SOM TESTAR SINA PRODUKTER PÅ DJUR!

                   (jag fetmarkerar märken som jag brukar använda men som jag nu ska bytaut)

Aussie
Axe
Biotherm
Clearasil
Colgate
Cover Girl
DOVE
Dolce Gabbana
Elvital
Garnier
Gilette
Glade
Gliss
Herbal Essences
Hawaiian Tropic
Head & Shoulders
Kerastase
L´Oreal
Lancöme
Lacoste
Listerine
Matrix Essentials
Max Factor
Maybelline
Natusan
Olay (oli of olay)
Palmolive
Pantene
Piz Buin
Redken
Schwarzkopf (och Got2b)
Sebastian Professional
Shiseido
Sunsilk
Yves Saint Laurent
Veet



Kommentarer
Linnea

Hej Casey!



Vad härligt att du vill tänka på djuren även när det gäller kosmetikatester.

Jag tror att du kanske hittat PETAs lista över vilka märken som inte testar? Djurens rätts lista i Sverige har hårdare regler, och denna hittar du här: http://www.sminksmart.se/

Det finns många märken som inte själva testar sina produkter på djur, men desto färre som inte heller köper in ingredienser som testats på djur. Djurens rätts lista inkluderar endast de som uppfyller kravet att produkterna inte innehåller något som helst som testats på djur.

Lycka till i jakten på djurvänliga produkter och tipsa oss gärna om vad du hittar!

Tack för en bra blogg!

/Linnea

2011-08-07 @ 13:27:36
Casey

Shit Linnea jag blir alldeles förstörd över hur lite märken det är som faktiskt är djurvänliga.

Jag såg att märken som Lush och the bodyshop inte är med på listan. Det är ju verkligen märken som skryter om hur djurvänliga de är!

2011-08-07 @ 13:57:37
Linnea

The Body Shop är med, skönt!! De står längst ner på listan, på 'T'. Lush däremot är inte godkända av Djurens Rätt och när en frågar i butik brukar de babbla om att de har hårdare regler än Djurens rätt och att det är därför de inte får vara med? Konstigt tänker jag och undrar hur det står till, egentligen...

2011-08-08 @ 08:42:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0