kladdkaka






Jag har bakat kladdkaka som ett vapen ända sen jag var 10 år.
Min kladdkaka är och ska för evigt vara the shit!
Med undantag från kladdkakan jag bakade nyss.
Jag skyller det på kakaon den är inte ett dugg bra.

Jag tänkte dela med mig av receptet till er kära fina vänner i alla fall.
Och så får jag hoppas på att ni använder er av bra kakao.



  • 2 ägg
  • 2,5 tsk vaniljsocker
  • 4 msk kakao
  • 100 g smält smör
  • 3 dl socker
  • 0,5 tsk salt
  • 1,5 dl mjöl

  • Mixa ihop allt och häll det i en bra bakform.
    Grädda i ugnen tills kakan har fått en fast form.

    KLART!



    Kommentarer


    Kommentera inlägget här:


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback

    BonjourCasey

    Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

    RSS 2.0